NOW AND FOR THE FUTURE --- The Story of Falun Dafa
Episode 10: Countering Propaganda

On January 23, 2003, in the busy Los Angeles International airport, a Chinese-American named Charles Li said goodbye to his loved ones. He boarded a direct flight to Guangzhou, a southern city in China.
(CHARLES LI, M.D.) “I flew from San Francisco to Los Angeles. Then, I took a direct flight from Los Angeles to Guangzhou. During the trip, the plane encountered strong currents, the plane encountered strong currents, and it was continuously bumpy. I have never had such an experience in my previous trips. It left like a bad omen to me.
So I just arrived at Guangzhou. I took my luggage and went through the customs. I handed them my passport. They checked my passport in their computer and told me to wait.
When he said he needed to tell me something, I thought it might be because they found out who I am. When I went back to China last time. They may have found out about me and later it meant, I was on the wanted list or I was on their computer blacklist.”
Charles Li is a Falun Gong practitioner. Regarding the danger of this trip to China, he is very clear. As a Doctor of Medicine, he was moved by Changchun Falun Gong practitioners, their courageous act of tapping into a TV network to broadcast truth-clarification programs.
He learned about the technology to tap into cable TV, and went to China three months ago. His plan was, on October 22, when the Chinese Communist Party leader, Jiang Zemin visited the US, he would broadcast programs that clarified the truth about Falun Gong in Jiang's hometown Jiangsu.
However, his action did not succeed. On the early morning of the 22nd, while checking to find the spot for tapping the cable, he was stopped by security personnel.
Because he did not have a Chinese ID card, he was taken to a police station. Although later he climbed over a wall and escaped, the name Charles Li was added to the CCP's blacklist.
This time he took a huge risk to return again to China, because he wanted to bring a new, more convenient and safer tapping technology to China.
(CHARLES LI, M.D.) “As I just escaped from the detention center in Mainland China, so what I was doing was quite dangerous. But why did I still risk my life to tap into local TV network? For me personally, I had a very strong responsibility (to do it). Because I practice Falun Gong and I come to learn that Falun Dafa is a high-level cultivation practice. It not only purifies our body, but also uplifts our moral characters. So something like this is a genuine Buddha cultivation practice. From the ancient Chinese history, we have learned many stories of people slandering the Buddha Fa. Those who persecuted practitioners of the Buddha Fa would eventually all experience extremely tragic retribution.
That is, a high-level cultivation practice as Falun Dafa, has been vilified and persecuted by the Chinese communist party. Falun Dafa practitioners withstood great pressure and suffering from all sides.
But what is more important is, those who do not know the truth about Falun Gong, have been brainwashed and lied to by the Chinese Communist Party, Thus they have a bad impression about Falun Dafa. I believe we have the responsibility to tell them the truth.
So they have the opportunity to make their own choices and have the chance to truly have a future.”
After being arrested at Guangzhou airport, Charles Li was taken to Nanjing city. Then he was put in prison for 3 years.
At the same time, Dafa disciples in Qinghai and Anhui Provinces also were illegally sentenced to prison of up to 20 years.
For those who don't practice cultivation, Falun Gong practitioners are a little bit crazy in what they do. They rarely consider the possible consequences they have to pay, to decide whether they will do certain things.
To clarify the truth the fastest and most extensively, Charles Li and his fellow practitioners in China sacrificed their freedom and even their lives.
What they were facing was the Chinese Communist Party using state power, 24 hours a day, using radio, television and newspapers to vilify Falun Dafa, and spending money in the international community for bribery or intimidation. Thus, in the face of the persecution, many media remain silent.
(YONG ZENG, President, Sound of Hope) “In the San Francisco Bay Area, there was a Chinese radio station. During the traffic rush hours, it broadcasted current affairs news, and listeners could call in. That was something that China did not have.
I actually liked that program. I thought the radio station was really interesting. Guests could speak, and others could call in and had discussion with him, having a back and forth discussion, or even a debate.
I remembered very clearly. When I was at work in my company, I took a leave in the afternoon. I wrote on a piece of paper. I wrote more than 100 words of what I wanted to say. Basically what I would like to say, were some basic facts. When I started to practice (Falun Gong)? Why it was so good for me? Why the CCP's suppression is wrong?
Then I called in and my call was answered. I talked for about 10 seconds, only the very beginning (of what I would like to say). I said that I practice Falun Gong, and he hung up on me.
Then the Deputy Consul General of the Chinese Communist Party, with surname Zhang, I do not remember his first name. He picked up where I had left off on the phone and just attacked Falun Gong frantically.
I quickly called back, but just couldn't get through. So at that time I found out, what I said became the angle, the starting point for his attack, and I had no way to discuss it with him.
At that time, I realized that this media outlet has problems. It was not what I had imagined, a normal media platform of communication. It was impossible for it to do such a thing.
In fact, CCP's control, manipulation, and infiltration of the overseas Chinese media started from mid 80s of the last century.
There is a non-profit organization in the United States, a think tank called "the Jamestown Foundation." In 2001, it published a report on how Chinese Communist Party (CCP) infiltrates and controls overseas Chinese media, including the acquisition of most or all of the shares and assigning CCP officials to posts within overseas media.
Because overseas Chinese media have business interests in China, the CCP exerts its influence and pressure on them by buying ads broadcasting time slots, and providing free content.
The conclusion of the report is: CCP has effectively penetrated into all the major US cities where Chinese Americans reside.
When the persecution first began the western mainstream media did not understand what is Falun Gong. As a result, references were made directly or indirectly from the propaganda of CCP's mouthpiece media.
Therefore, establishing their own media that speaks the truth has became a desired goal of many Falun Gong practitioners. Initial attempt began in June 2000.
(BIN WANG, Ph.D., Chinese Academy of Sciences) “In June, 2000, an American practitioner came to Beijing to meet me. He let me know the situation and some ideas. I came to the understanding that overseas practitioners wanted to start our own media because we did not have our own voice.
An innocent man is being tortured cruelly, being beaten for no reason, of course he wanted to find ways to say something to the entire world.
So I think it's of great significance to start a media. So we decided to do it. At the time we had people with Liberal Arts and Arts degrees as well as computer science major. So a team was established in no time at all.”
Since the end of July 2000, The Epoch Times correspondent station in Beijing began to operate. Falun Dafa practitioners in China followed the operation guidelines of a professional media to rewrite articles.
They published dozens of news a day and sent them to North America. Their news covered a wide range of topics, but with the focus on exposing the CCP's persecution of Falun Gong, which is a large-scale human rights violation.
It was one-year anniversary of the start of a brazen persecution by CCP. The brutality of the repression was appalling. News censorship by the CCP also reached its climax. Very little news made its way overseas.
The Epoch Times station in Beijing sent this first-hand news to North America continuously, and allowed the overseas Chinese, for the first time, comprehensively learn the CCP's tyrannical and bloodthirsty nature.
Facing the influence of the Epoch Times, the CCP under Jiang Zemin totally panicked. Soon the "Epoch Times" was characterized as a "major case" of the highest level. According to incomplete statistics, from Beijing to Shanghai and to Guangdong, more than 90 people were implicated, and more than 30 people were arrested. Majority of them were students from the prestigious universities and young senior intellectuals.
At the end of 2000, at least a dozen Epoch Times reporters were given sentences from 3 to 10 years, and some were sent to labor camps.
(WANGQIN HUANG, Former Epochtimes Editor) “The arrest was a serious setback for us because we just began the media, we all had the enthusiasm, as no one had ever done it before.
Then what should we do next? We just took over to continue the work. We just had to learn by trial-and-error.
I became an editor because there was no one else to fill the post, but originally I was in charge of the technical support. Even the President of the Epoch Times, though originally was in charge of technical support, because there was a need for editors, he also started doing editing. We all began to do editing.
He had to work to earn some money to make ends meet. We all worked in the basement, over there in the basement, and we published the news online. Because they were familiar with the technology, they built a server for publishing the news, that is the information posted on Epoch Times' website.
On November 16, 2002, a 35-year-old man named Huang Xingchu developed fever and respiratory symptoms and was sent to Guangdong Heyuan hospital. The prelude of a plague began quietly unnoticed by the people.
In February 2003, during the Chinese Lunar New Year, SARS broke out on a large scale in Guangzhou and some people died.
In March from various ministries and commissions of the State Council, a total of 81 people were infected. One of the directors of the CCP's Ministry of Finance died. More than 100 buildings were sealed off.
The plague spread like a wild fire but CCP was trying very hard to suppress any news reporting. And then the media chose to remain silent.
This time, the media founded by Falun Gong practitioners, the Epoch Times, broke the news at the very first moment and made a lot of follow-up reports.
(JUN GUO, Epochtimes Editor-in-Chief) “Media work is quite challenging. Many owners of media outlets have a lot of business in China, Thus many of these media filter China news to various degrees, especially the news about Falun Gong or some outbreak events in China.
The news of the persecution events was filtered. At that time, in fact, these patients or family members who knew the truth gave the same information to many media outlets. But when the Epoch Times received this information, we made a lot of verifications by calling people in various provinces in China.
After extensive crosschecking, we found out that the epidemic had become really serious. But the CCP was still enforcing a media blackout of the epidemic. So the Epoch Tines became the first media publishing the news.
There are many cases like SARS (being filtered) in varying degrees, many cases. What the Epoch Times does is, because we won't be tempted by profits, we won't filter news, nor will we ever make compromise with the CCP. So the Epoch Times will stand by its mission to report news truthfully.”
By now, the Epoch Times has grown from the basement of a house in Atlanta in the US and expanded to the whole world. In Europe, Asia, North America and Australia, it has spread to more than 20 countries.
On August 12, 2002, the first ever print edition of the Epoch Times daily newspaper was published in Washington DC, the US capital. Soon after, in Hong Kong, Taiwan, Toronto, Vancouver, New York, San Francisco, Los Angeles, Sydney, and many other major cities with large Chinese population, publication of the Epoch Times daily newspaper came into existence.
While the Epoch Times overcame numerous difficulties and became known in the world, another group of Falun Gong practitioners were brainstorming an even bolder idea.
They want to, in space, open a window to establish a satellite TV station that is free from CCP's infiltration, control and intimidation. This TV station would let the Chinese people see the real world and also let the world see the real China.
(ZONG LI, President of the board, NTD) “At that time, everyone took the initiative to come up with ideas. I remember I spent a lot of time and I was highly motivated.
Basically, like a nonprofit organization, I drafted an application. It took about 1 month to have it approved. People said to me: ‘it took you a month, we hired a lawyer and still took us 3 months, and still, it was complicated. How did you get it done in 1month?’ I said ‘It's the power of God.’ ”
(Promotion video)
“New Tang Dynasty Television 
Global perspective
Local concern
Potent capabilities
Independent and outspoken”
Just like that, the New Tang Dynasty Television was registered in New York in December 2001.
On February 15, the following year, it started 24-hour satellite broadcast. At that time, they didn't have any financial aid or professional support.
Regarding TV media, they hardly knew anything about it. But as for media, there was a lack of professionals in this area.
(YIBING SHI, Vice President, NTD) “That was the challenge we were facing. There was also a lack of fund as well as equipment and financial support.
Under such condition and circumstances, from the professional's standpoint, it was simply impossible to start a TV station.
However, because we must clarify the truth and it was urgent to let the whole world know what actually happened; What Falun Gong is. We launched the TV station.”
At the early days of NTDTV, due to lack of funds, in lower Manhattan in New York they rented a very humble office as TV program production site.
(MEI LI, News Anchor, NTD) “In the room where we did the anchor recording, there was no curtains, we just used something like the wrapping boxes and covered the windows with pieces of cardboard. We used the kind of hot and big light bulbs and the office was roasting hot without a single fans.”
(JANE JIA, Former NTD News Director) “In the anchor's room, there was not much furniture just a table and a chair for the anchor. There was no prompter, either. We made one from the glass, a bulky one. But it worked.
Several practitioners brought their own computers to the station. A non-linear editing system was set up with 4 to 5 computers. The major equipment of News Department were built up like this.”
In the early days of NTDTV, besides the lack of money, the greatest challenge faced by NTDTV was the lack of manpower. Everyone involved were volunteers and many had daytime jobs to make ends meet. So they could only work part-time at the TV station.
In order to ensure normal operation of all departments, what these volunteers had done were beyond the imagination of others.
(LIZ ZHANG, NTD Graphic Edit Team Lead) “I remember back then many people were too busy to go home and for several days they just picked a spot in the station to sleep. Just put 3 chairs together to sleep on.
We were especially under great deal of pressure while making the news. Sometimes the beginning of the program was already on air but we were still making the rest of it.
Many photo editors talked in their sleep, and said ‘Time for the news; time for the news.’”
Due to the scarcity of manpower, many elderly volunteers who did not speak any English and lacked any computer skill became part of the NTDTV staff. They used their own money to take care of everything. They ate instant noodles everyday, but they were happy.
In order to save money, NTDTV decided to stop linear editing and changed to non-linear editing to implement comprehensive computer digitalization.
(YING LIN, Director of Broadcast Dept., NTD) “In the beginning, to be honest, many of us felt intimidated because we did not know anything about computer.
But before long, even our 70 years old lady stayed and learned how to do it, and she did quite well.”
(YIBING SHI, Vice President, NTD) “At the time in our broadcasting department, the broadcasting equipment only had English manuals. Instructions and operating procedures were all in English.
There were all sorts of notes posted on the walls in the broadcasting department regarding different things that need to be paid attention to.
I remember a very interesting note. An elderly lady wrote, ‘After pressing a certain number of bottoms, you will hear a bird chipping, then you press a certain bottom next.’”
In this way the elderly aunties, who simply did not understand any English, relied on a language invented by themselves and memorized the operating procedures, taking up the broadcasting task of this 24-hour Chinese television.
At around 2005, Jin Feng, who was on the NTDTV's production department staff, downloaded a special video file from NTDTV's server. The video was produced by a professional TV producer, who was also a Falun Dafa practitioner in China.
(JIN FENG, Director of Production Dept., NTD) “He produced TV programs for NTDTV. During the time when CCP's Internet censorship was extremely severe, he was not living at home. He was made homeless (due to the persecution) and stayed away from home.
I heard that the condition of his place was very poor. Yet he could access the Internet. Through a variety of different methods, he downloaded some NTDTV's films bit by bit from the Internet.
He had some great ideas and then produced a series of high-quality films. We felt that what he did was not easy at all.”
(JASON XU, Former teacher in Anhui Const. Eng. College) “Almost all of NTDTV's programs that are about truth clarification were downloaded by practitioners in China. Programs such as Inside China, Focus Talk and Today's Popular Click. We made many DVDs that include all of these programs.
That is to say, when practitioners in China distribute these DVDs, many people would become aware of a TV station called New Tang Dynasty Television.
Many people have asked how you watch these television programs on TV. We have heard that a fellow practitioner from out-of-town installed a satellite dish for others to watch NTDTV's programs and it turned out very good. This has turned out to be very good method to save sentient beings.
So later on we found ways to obtain a satellite dish from him. We made some adjustment and found the signal. The installation was successful.
Many people, after watching the NTDTV's programs, said they couldn't stop watching it. They watched it the first day, and wanted to watch it again the very next day. People who watched it would tell others about it,
‘This is a very good TV station.’
‘We got to see a lot of news that we couldn't see elsewhere.’
‘We got to know a lot of inside information that we didn't know before, didn't hear before.’
The programs are profound in many aspects and the analysis is rational. Thus the more satellite dishes we installed the more energetic we became.”
While the practitioners in China and overseas were working day and night to built up NTDTV, in Hong Kong Special Administrative Region of China, the practitioners there were also working on a seemingly impossible task.
In March 2002, during which the National People's Congress and Chinese People's Political Consultative Conference were concurrently held in Beijing, the Hong Kong government succumbed to the pressure from the Chinese government and agreed to take concrete measures to ban Falun Gong in Hong Kong.
They wanted to start a legal clause called the Basic Law Article 23, the anti-subversion legislation. The law stated that if any groups were banned in China under the claim of threatening national security, its sub-groups could be banned at any time by HK government. The HK government didn't need to carry out any independent investigation.
That was to say, whatever the Chinese government did, Hong Kong government would simply follow. If the legislation had been passed, in Hong Kong would have ceased to exist.
(JIE LU, Falun Gong Practitioner from Hong Kong) “At the time many Hong Kong people felt the same way. They felt hopeless. They thought they were too weak to face the powerful government.
So while they were protesting and gathering signatures for a petition, they would say at the same time none of what they did would matter. They were no matches for the powerful government.
Practitioners in Hong Kong also felt the same way, but we shared our understanding based on the principles of the Fa with each other. Because there is a natural law by which all humans should abide and justice in the mundane world must be maintained.
We believed, and we firmly believed that evil would never surpass goodness. As long as we had this firm belief, the legislation would not be passed. In addition, we needed to lead the ordinary people, to lead the Hong Kong people to protest the suppression, and allowed Hong Kong people write down a beautiful page in their history.”
Back then there were about 2 to 3 hundred Falun Gong practitioners in Hong Kong they went separately to do different things. Some went overseas to clarify the truth to governments, international organizations and the public. Some stayed in Hong Kong to visit council members of different levels, and some others distributed fliers and collected signatures. In this process, they encouraged more Hong Kong people of all walks of life to come out to protest the evil law.
(JIE LU, Falun Gong Practitioner from Hong Kong) “At that time, an organization, Civil Human Rights Front, was established in Hong Kong. This organization also joined the signature collection drive.
Falun Gong practitioners were also involved in it. I remember when they gathered the list of signatures, among all the groups who did the signature collection drive, Falun Gong practitioners collected the most signatures.
I remember an elderly practitioner. He got more than 10,000 signatures by himself. Wherever he went, he brought a clipboard to get signatures for the petition, including when riding a bus. He talked up to people wherever he went, and he collected signatures around-the-clock.”
Under the joint efforts of Falun Gong practitioners in Hong Kong and people from all walks of life, including those from the United Kingdom, Australia, Canada and other governments and non-governmental organizations as well as the European Union and the UN's human rights groups, they all clearly expressed their objection of or their extreme concerns about Article 23.
Facing the waves of objections worldwide, CCP officials put on their usual tough attitude. On February 11, 2003 the HK Executive Council passed the bill to implement the Basic Law Article 23 and passed the final version on June 28.
3 days later, which was July 1st, and the 6th anniversary of the transfer of sovereignty over Hong Kong. Hong Kong's streets were packed with a huge crowd of people. Half a million people defied the heat, and took to the streets. They silently held their banners and slogans to protest HK government's insistence on passing Article 23.
When half a million Hong Kong people took to the streets to protest against Article 23, the CNN broadcasting in China was reporting the news about the protest, when suddenly its broadcast was cut off.
Perhaps it was a coincident that on the very same day, NTDTV, founded by overseas Falun Gong practitioners, began its operation, broadcasting its pilot program on NSS-6 satellite of the New Skies Satellites Company in Netherlands. At that historic moment, while other media were being censored by CCP, only NTDTV witnessed the courageous act of Falun Gong practitioners and the Hong Kong people.
(ZONG LI, President of the board, NTD) “I think that was a turning point. I think on that day it was somehow predestined that we started satellite broadcasting on that given day.
I believe most likely it was an arrangement by Gods. Why was it on these two days through the satellite, and could Mainland Chinese people see the Hong Kong protest and it was such an important event? I think it is a historical significance.”
(JIE LU, Falun Gong Practitioner from Hong Kong) “After July 1,Tung Cheehwa was still holding press conference to push for the legislation. I remember when he said this, lighting and thunder struck. His voice trembled and he couldn't complete what he wanted to say.
A few days later, James Tien (Chairman of the Liberal Party) went to Beijing. He changed his attitude after he came back and decided the Liberty Party would not vote. He also announced that he would resign from the Executive Council and resigned from his post in the council. The pro-CCP camp thus began to divide and weaken.
Then Tung Cheehwa announced to withdraw Article 23.
I think the determination of Dafa disciples changed everything. They lead the public to protest again the suppression and their act was earth shaking. At that time many people admired Falun Gong greatly.
In the past, because of the lies told by the evil propaganda, many people did not understand Falun Gong. They listened to the CCP's propaganda and had negative opinions about Falun Gong.
Through the experience of anti-persecution protest, they cooperated well with practitioners. Lots of people picked up the book "Zhuan Falun" and wanted to study what is Falun Gong.
They quietly admired them. Some told us, ‘You are the conscience of Hong Kong and the hope of the world.’”
On New Year's Day in 2004, Master Li Hongzhi wrote a poem "Fragrant Lotus"
The pure lotus is born from the Fa
Compassion spreads its fragrant scent
Sprinkling the world with sweet dew
Blossoming lotuses fill Heaven’s courtyard
On January 20, 2004, which was also the Chinese New Year's Eve, NTDTV broadcasted an exclusive interview with Master Li Hongzhi.
This was since the end of 1999 in over four years, the founder of Falun Gong accepted an interview by media for the first time.
(Mr. Hongzhi Li) “In this long mankind history, of tens of thousands of years, thousands of years, what is the purpose of life? Why do human beings live in this world? Many people have thought about these questions. Many also have struggled to pursue the answers. In the end, why do people live in this world?
I know why. However, for the ordinary people, I find it impossible to tell you in a few words. 
Perhaps in the long history, you are waiting for something. 
Perhaps what you are waiting for is something you have already known.
Do not miss this opportunity.
Thank you.”
(YIBING SHI, Vice President, NTD) “At that time, after I listened to the interview of our Master, I was deeply touched, I was deeply touched and I could feel Master's compassionate heart towards the world people.
He knows deeply that people in this world, over the years, have experienced tens of millions of years of ups and downs, trials and tribulations. What's the true meaning of life? So I could feel Master's compassionate heart of benevolent salvation. 
What we are doing, in the eyes of the ordinary people, may not be much different from what they are doing. But there is enormous essential difference. Our goals and objectives are different. We are saving people. We let the people in this world know the truth. This is why we can persevere and this is the fundamental driving force.”
2004 was a joyous year. In addition to the Epoch Times and NTDTV, both breaking through numerous difficulties and making strides forward, the Sound of Hope Radio Network (SOH), initiated by the overseas Falun Gong practitioners and funded by them as well, began the 2 hours a day shortwave broadcasting to China.
The shortwave broadcasting requires a lot of funding so it's generally supported by the governments or big churches. SOH doesn't have any external funding and it lacks a full-time staff. But the CCP's interference it has faced is unmatched by any state-supported shortwave broadcasting company.
(YONG ZENG, President, Sound of Hope) “The company that provides service to us, its people have a lot of experience. During the Cold War, these same people provided shortwave broadcasts to the Soviet Union and Eastern Europe. They provided certain services.
He told me, ‘I have never seen interference of such magnitude.’ He said, ‘I have never seen these kinds of technique.’ I asked what he meant. He said one of the techniques is using 2 different short waves to sandwich the wave of your frequency just like a sandwich, one on the top, one at the bottom. The shortwave on the left will interfere from the left. The shortwave on the right will interfere from the right. This is one technique.
‘Another one,’ he said, ‘In order to interfere your radio station, it established a station of its own, a full-power station, or a normal operating station. Supposedly, the textbook method to completely block the signal of any radio station is easy, and the cost for this is low; a single tape is being played repeatedly.
But in order to establish the station, the CCP spent huge amount of effort. He asked me, ‘Why did they have to do this?’ In the end our conclusion was the CCP wanted Chinese people to think the station they had created was the real Sound of Hope Radio station, not the station established overseas.
He said the fact that CCP spent so much effort was something he had never seen before, not even during the Cold War. That was one aspect of the issue.
Is there something else we can do? The shortwave broadcasted is a sky wave. It is not to say that a tower is erected in this place and then the signal is transmitted to a certain number of kilometers. The waves are transmitted upward to the sky. There is a layer in the air called the ionosphere. After the waves are transmitted upward, they are reflected back down, kind of like a flashlight. The waves travel up and down as far as thousands of kilometers.
So it means that after a single short light beam of waves is transmitted upward, it becomes as wide as hundreds of kilometers, or even thousands of kilometers, square kilometers, so it is known to be “all-pervasive.”
To completely block the shortwaves is quite difficult. The key to overcoming shortwave interference is the scale. If you have a lot of bands and you broadcast nonstop, even if they want to cover your shortwaves completely, in terms of probability or physics in terms of probability it is impossible. So it’s liked the spilling mercury that's how we did it as well.”
Seven years later, when Voice of America (VOA) and BBC closed their broadcasting to China, The SOH's broadcasting into China had increased to 20.5 hour a day. The range covered the entire Chinese mainland.
For many Chinese who were victims of persecution, it had become a place to express their voices and wishes.
(YONG ZENG, President, Sound of Hope) “In fact we got a lot of feedback, including many who moved out of China, including a well-known intellectual. I won't mention his name.
He was very interesting. After he escaped from China, he said, ‘I listened to your program every morning when I was there.’ He lived in a big city. He said, ‘I knew some senior cadres, they were my old friends. Even the veteran cadres in the central government also listened to it.’
They asked him, ‘Why doesn't the CCP interfere with the SOH?’ He asked if it was true that they didn't interfere with your radio. I said of course they did. They have had made every effort to do so. But China is too vast, so when the all the waves propagate down, the all the shortwaves propagate down, CCP itself doesn't even know where there might be empty spaces.
So I think the key to successes is perseverance, another is focus, and doing it continuously. I think the evil will not triumph over goodness. Good results will come about naturally.”
In China, since March 5, 2002, after the historic tapping of cable TV in Changchun, the heroic act continued. From June 23 to June 30,2002, in SinoSat cable TV network having nationwide coverage, one TV and radio project was called “Reaching Every Village.”
All nine sets of the CCTV's programs and 10 provincial TV programs were being tapped and replaced with Falun Gong truth-clarification videos.
In August 2003, the truth about “The Lawsuit Against Jiang Zeming” was again broadcasted to all parts of the country, through the SinoSat cable TV.
At 4 o'clock in the morning on December 26, 2003, one of the coordinators of tapping into cable TV in Changchun, Falun Gong practitioner Chengjun Liu, after being tortured for 1 year and 9 months in prison, passed away in Sino-Japanese Friendship Hospital of Jilin University in Changchun, Chengjun Liu probably did not know that his action to spread the truth but at the same time gave up his life not only inspired more of tapping into cable TV, but also motivated overseas Falun Gong practitioners to use their wisdom to break through the CCP's Internet censorship.
One of them, who participated in the development of anti-censorship software, recalled the situation at that time.
(BILL, President, DongTaiWang.com) “The DynaWeb was launched in March, 2002. Also in March 2002, the incident of tapping into cable TV in Changchun also took place at the same time.
At that time, when the DynaWeb was just launched, we were thinking the capacity of this technology would allow several thousands of people to use our software to see overseas news.
This was what we thought of about our technology and our expectation of it. But this was just a beginning. On the other hand, Internet users have reached 26 million in China at the time.
On the other hand, we also thought about how to handle this. It was just like a mountain and with all my effort I could only pick up a piece of rock. Now I had to move the mountain away. There was no way I could do it. It was just beyond my capability. I had the habit of reading news online at that time.
One day when I was surfing the Internet, I saw a news and it said, Falun Dafa practitioners in Changchun tapped into the cable TV network to allow the people in this city, tens to hundreds of thousands of people in this city, watch a two-hour truth-clarification film about Falun Gong.
When I saw the news, I was immediately shocked. They could do things of such magnitude and allowed so many people to see so much information. I was greatly inspired. We hoped we could also achieve similar result of such magnitude.”
The CCP spent enormous amount of manpower and material resources to build the largest and most tightly controlled Internet network monitoring system in the world. The personnel involved in the development and operation, according to independent source, was estimated to be more than 300 thousand people.
One of the programs, also known as the “Great Firewall”, is the “National Information Security Management System Engineering,” which is under the auspices of the Political Bureau. They invested about 500 million Chinese yuan (US$81.6 million) and brought together the brightest and the best IT experts from every field.
CCP's Information Institutes from ministries, Chinese Academy of Sciences, elite senior high schools, and relevant key laboratories are all involved in the research and development. Global network giants like Cisco, Nortel and many other domestic and foreign companies including Huawei provided equipment and technical support.
Another project was led by the public security governmental apparatus to censor and monitor domestic information network, is the "Golden Shield Project." By the end of 2002, the cost of the unfinished project had reached 6.4 billion Chinese yuan (US$ about one billion).
In order to let the Chinese people get free information, from which to know the truth, some overseas Falun Gong practitioners, who are technical experts started, in 2002, to study how to break through the Internet blockade.
But there is a dramatic disparity in the power struggle between the two. What the Falun Gong technical experts often have to face is free-flowing information channels that they work so hard to establish, are being blocked again and again.
(BILL, President, DongTaiWang.com) “CCP has so many resources and so much manpower. They have so many people and know all sorts of techniques to block our software. Sometimes I feel so hopeless and feel unsure how we can overcome their blockade.
Later, however, while we are in despair, we keep on thinking, all of a sudden we seem to get an inspiration, and suddenly an idea will hit us.
Things like this have happened repeatedly. If you follow the usual logics to conjure up an explanation, there is simply no way to explain. All the possibilities have been explored and exhausted by you. You feel nothing is going to work anymore, then, all of a sudden and out of the blue, you are struck by some ideas.
This is how we are going to do it then we just do it and it works. This process is what we generally call inspiration. But I will say this is God's work, we have help from God.
Thus although there are only a few of us, technically we still can overcome the Internet blockade.”
Even though the channels to beat Internet blockade are blocked again and again; inspiration comes nonstop one after another, all of which help practitioners to find new ways to break through the blockade it.
The technology that Falun Gong practitioners have developed is already quite complete, for it even supports automatic upgrade. Every day, hundreds of thousands of netizens in China, surf the Internet through DynaWeb, Ultrasurf, Garden Networks and other similar software to safely visit overseas websites.
Falun Gong practitioners in China, in this way, not only can send the news of the persecution overseas, but also can easily download articles from Minghui.org, and edit truth-clarification booklets for public distribution.
(KUI HUANG, Former Ph.D. Student in Qinghua University) “I remember I have used Freegate most often, and I must use these software to break thought the CCP's Internet blockade and read overseas news freely. I also can visit Dynaweb and click on the safe zone to visit Minghui and the Epoch Times.
At the same time, we can sign in to those sites and download a lot of video programs. For practitioners in China, these are all very precious. And we can burn these video programs onto DVDs and distribute them to the common people, to let them know the truth about Falun Gong.
In February 2005, spring was already in full swing in Los Angeles, California. At the white hall of Caltech, Master Li Hongzhi again taught the Fa to his disciples: “How have Dafa disciples managed to act so remarkably? How have they been able to keep their righteous thoughts so steadfast amid this persecution? How have they been able to make the evil collapse on its own as it persecutes Dafa disciples? It's because they are beings of Righteous Fa and Righteous Enlightenment who are forged by Dafa and they are Disciples of Dafa who have great innate foundations and who are on the journey to godhood, endowed with missions. In fact during this time before Dafa's mighty Fa-rectification force arrives they have effected changes in the state of this world. Also, everything that Dafa disciples have shown through their righteous thoughts and righteous actions in this material dimension of human beings has now created a field of Dafa and this field has had an enormous, positive impact.”
A novel from the Ming Dynasty, “Investiture of the Gods,” tells the story of a legend. More than 3 thousand years ago, a Taoist cultivator Ziya Jiang, received an order from his Master, the Primitive God of Heaven, to receive “The Investiture of the Gods” and to help King Wu to conquer merciless King Zhou.
He led the army into the battlefields, but was faced with powerful enemies again and again. These enemies were so powerful that Ziya Jiang seemed to be in dire situations multiple times. 
[bookmark: _GoBack]But even so, Ziya Jiang never flinched. As a cultivator, he knew he was following the will of Heaven. So every time when he was in the most dangerous moment, he would receive unexpected help that would resolve the danger. Eventually he completed his mission given by his Master.
Nowadays, Dafa disciples are doing the same things. Although they live in the mundane world, as the cultivators of the Great Law of the Universe, they have all obtained abundant wisdom and courage.
In the face of hardships and challenges, they calmly and steadfastly walk their paths to fulfill their divine mission to assist Master to rectify the Fa.
Please watch episode 11 - Benevolence and Majesty.



—_———

|

l

|



